streda 10. júna 2015

Čauky decká! 

Och, a aby som nezabudol, ahojte aj vy, rodičia!

Najprv sa vám predstavím, tak ako káže dobré vychovanie.
Takže: moje meno je Pojinko a som knihomoľ. Lenže na rozdiel od vás, som naozajstný knihomoľ - červíček. Oproti mojim príbuzným ale knižky nejem, ja ich čítam! Od chvíle, ako som sa naučil čítať, som nepožul ani jednu stránku, hoci sa už dokážem prehrýzť aj veľmi hrubými knihami! Ale to myslím, samozrejme, obrazne. Namiesto papiera som presedlal na ovocie, ako sa na správneho červíka patrí. Najradšej mám kokosy a ananásy, ale tie majú príliš tvrdú kôru, takže sa uspokojím aj s jablkom či hruškou. A potom, pekne sýty, sa vrhnem na nejakú dobrú knižku, ktorú od radosti celý bez seba zhltnem. Éé, teda nie naozaj, čestné! To sa tak hovorí, počul som to rozprávať ľudí v knižnici, kam som sa naposledy nepozorovane priplazil a príde mi to ako veľmi výstižné prirovnanie.

A teraz vám poviem pár slov o mojej knižničke.
Keďže som knihomoľ a k tomu ešte nie knihomoľ obyčajný, ale knihomoľ vášnivý (vymyslel som si aj latinský názov - "knihomolis náruživus pojinkaatis" - znie to takmer ako meno dinosaura, pravda?) nazhromaždil som si počas mojich potuliek po kníhkupectvách a antikvariátoch utešenú zbierku. Ale aj keď mám rád všetky knihy, špecializujem sa na tie pre deti a mládež, lebo práve tie a nijaké iné obsahujú to, čo mi tak chutí (ach, naozaj ich nejem!). A to je krásny príbeh, silné posolstvo a pekné ilustrácie. Obsahujú Dobro a Pravdu a tieto dve veci v tých dospeláckych často chýbajú. Ale poslednú dobu mám pocit, že knižky v mojej knižničke sa cítia akosi osamelo, a tak sme sa spolu dohodli, že sa o ne s vami podelím...

Vitajte so mnou vo svete kvalitnej detskej literatúry!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára